قیمت خودروهای داخلی
ايسنا نوشت: داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: قیمت جدید اعلام شده برای خودروهای داخلی دو درصد کمتر از قیمت اصلی این محصولات است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت دو درصد از قیمت جدید محصولات را به عنوان عدم رشد بهره‌وری کم کرده است، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه ذکر شده که اقتصاد کشور باید دو درصد بهره‌وری داشته باشد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این زمینه شورای رقابت باید توضیح دهد که در شرایط فعلی کدام بخش اقتصادی کشور دو درصد بهره‌وری داشته که این شورا صنعت خودرو را به این دلیل جریمه کرده است؟

وی افزود: آیا صنعت خودروی کشور که در شرایط بحرانی دو سال اخیر از بیکار کردن ۳۰ هزار کارگر شاغل خودداری کرده باید تاوان این اقدام خود را با کاهش قیمت و جریمه دو درصدی بدهد.

میرخانی رشتی با بیان اینکه میزان اصلی افزایش قیمت خودروها ۶ تا ۹ درصد بوده است، تصریح کرد: با اعمال دو درصد جریمه بهره‌وری، میزان افزایش قیمت‌ها ۴ تا ۷ درصد اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری میزان ضرر و زیان خودروسازان از این ناحیه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: پس از دو سال بحران صنعت خودرو در حال بازسازی خود است اما برخوردهای این چنینی مانع این کار خواهد شد.

wpm.ir