آدیداس و نایک رو در رو در جام‌جهانی

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، جام جهانی هم از لحاظ مقیاس و هم هزینه‌های بازاریابی بسیاربزرگتر از هر رویداد ورزشی دیگری است، فقط چند هفته تا شروع آن باقی مانده است و برندهای تجاری تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در مقابل میلیونها طرفدار فوتبال در سراسر جهان حاضر شوند. شاید بزرگترین نبرد بین برندها نبرد نایک و آدیداس باشد که اسپانسر رسمی این رویداد و سازنده توپهای رسمی این مسابقات می‌باشد.

 

درست است که نام و لوگوی آدیداس در بیلبوردهای تبلیغاتی و ورزشگاههای سراسر کشور وجود خواهد داشت، اما این برند باید مراقب حرکات ناگهانی بازاریابی نایک مانند حرکات او در المپیک و جام جهانی گذشته باشد.

 

با وجود این واقعیت که نایک در سال ۱۹۹۴ بعد از اینکه جام جهانی در ایالات متحده برگزار شد به این بازار وارد شد اما توانست خود را به سرعت در بازار فوتبال به آدیداس برساند،. نایک با سرعت بسیار زیادی گسترش یافت، اما همچنان آدیداس در فوتبال رهبر بازار است، به گفته بلومبرگ بیزینس‌ویک، در سال ۲۰۱۳ آدیداس ۲٫۴ میلیارد دلار از این طریق سود داشته است در حالی که سود نایک ۱٫۹ میلیارد دلار بوده است.

 

نایک تلاش می‌کند که برخی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال از جمله بازیکن پرتغالی کریستیانو رونالدو را به عنوان نماد تبلیغات خود قرار دهد. آدیداس به مدت ۴۰ سال اسپانسر جام جهانی بوده است، اما حرکت آهسته و پیوسته نایک در اسپانسری تیمها، بازیکنان و تبلیغات می‌تواند آنها را به اوج برساند. آدیداس بدون هدر دادن هیچگونه زمانی، دائما مشغول نوآوری در محصولات و بازاریابی بوده است، از توپهای فوتبال گرفته تا ارائه کفشهای سفارشی کفش.

wpm.ir